måndag 6 september 2010

Nya mål


Nu på lördag kommer 40 stycken spinningsinstruktörer att få lära sig mer om träningslära i allmänhet och periodisering i synnerhet. Genom föredrag och diskussioner, teori och praktik, ska jag och Magnus Gårdmark (http://www.spinspirit.blogspot.com/) från Incycle, ge lite nya perspektiv på hur spinning kan planeras, bedrivas och utvecklas.

För egen del är det spännande att ha börjat jobba i den miljön som friskvårdskedjorna lever i. Det finns både likheter och skillnader med den idrottsvärld jag själv kommer ifrån, och det kommer med all sannolikhet att uppstå många intressanta möten, där vi kan lära av varandra.

Svanesund 3 dagars
Det måste ha varit speciellt att dra upp taktik och genomföra Svanesund 3 dagars detta året, i alla fall för dem som är starka nog att vara med och påverka loppet. Jag tänker såklart på det faktum att det är ett etapplopp, men att man även lyft ut två lopp som separat skulle ingå och avgöra Svenska Cupen. Inte helt optimalt tycker jag själv denna gången (fast att man i cykel är van vid olika tävlingar i tävlingen) att samtidigt ha en tävling som handlar om sekunder och minuter (sammanlagt på etapploppet), och en annan som bara handlar om placering (Svenska Cupen). Sen måste jag också nämna att jag tycker att årets cup har varit bättre än på många många år!!!

För egen del blev det en inte alltför trevlig helg, då jag hade oturen att bli indragen i en vurpa redan på etapp 2 av 4. Tur i oturen gjorde att jag ändå klarade mig hyfsat. Tack till Moren och Mattias Vallentuna och ni andra som också hjälpte till. Efter 90 min på akuten i Uddevalla var jag otroligt nog på väg hem igen. På mina 15 första år som tävlingscyklist klarade jag mig ifrån alla former av allvarliga vurpor, men på det 16:e blev det två ganska rejäla smällar. Svanesund var tänkt att bli min näst sista tävling i elitklassen, men blev därmed den sista. Vi får hoppas att inträdet i senior och veteranklass minskar ner på kraschandet igen!! Känns som om jag haft min kvot av sånt nu på ett tag framöver.

3 kommentarer:

  1. Tur att du klarade dej så pass bra, det kunde gått värre. Se nu till att krya på dej!

    / Jipz å Jeppe

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!
    Så syns vi i Seniorklungan!!

    SvaraRadera
  3. Gott Recken att du är på benen igen! Krya på dig.

    SvaraRadera