lördag 14 maj 2011

Cykelcity i Wendes!


Rönn står som segrare efter en tuff helg. Flankerad av tvåan Petter Persson Nordic-Eco, och trean Joakim Ålehil, Borås. Fyra blev hemmasonen Christian Gustavsson från mitt gamla lag EPIC Mölndal. Riktigt trevligt!! Foto: C Rose.
 Helgen som gick var verkligen en segerrik helg för Cykelcity. Medan Michael Chauner vann i Belgien, lyckades de enda andra  två som tävlade av teamet, Jimmy Rönn och Christian Bertilsson, vinna Wendes 2-dagars.

Själv var jag mycket imponerad av Jimmy och Christian, som utan alltför många års rutin av landsvägscykling, genom hårt arbete och bra koll på taktik och vilka motståndare man kunde resp inte kunde släppa iväg, lyckades få till bra slagläge inför tempot. Och trots mycket arbete på tidigare etapper kunde sen Jimmy vinna både tempot och sammanlagt. En eloge till CKC4 för en så sån stor satsning på tävlingen denna helg, med en vinstsumma på hela 10.000 kr. Hoppas fler kommer dit nästa år!

Otursamt för drabbade cyklister och arrangör mfl blev samtalsämnet denna helg mest incidenten mellan vad jag förstår var Simon Widå och Cup-ledaren Edvin Wilson, men som också drabbade Andreas Carenelli. Med några få varv kvar neutraliserades GP-loppet och de två sistnämna fick föras till sjukhus (bla nyckelbensbrott). Eftersom jag inte var där, ska jag inte spekulera kring händelsen, men jag hoppas verkligen att det utreds noga!
Pallen sammalagt senior: Zetterstarnd CC Vet tvåa,
efter Mumiens Johan Olsson. Foto: C Rose.



Till sist var det även glädjande att se Mattias Zetterstrand, går från klarhet till klarhet. Seger i H40 tempot i Örestad, nu tvåa sammanlagt i seniorklass (endast slagen av urstarka Johan från Mumien). Ödmjuk, seriös, talang! Synd för oss han ska köra i sub7 istället för MAS-gänget på Vättern.

Apropå Zetterstrand (idag 14 maj) fick jag precis veta att han hade snabbast tid av alla på Vincos tempo i Ystad! Före Glenn Dahl och ovannämnda Johan Olsson.

1 kommentar:

  1. Edvins egna version av händelsen står att läsa på hans hemsida

    http://edvin.wilsoncycling.se/

    SvaraRadera