torsdag 6 december 2012

Studiebesök: Seniorspinning på F&S!

Gert Uusman inspirerar, skojar och charmar så det blir både trivsel och sug efter att höja pulsen!
Det blev en heldag i gamla hemtrakterna Majorna idag!

På Svettisdagarna hade jag nöjet att via Thorbjörn Olsen komma i kontakt med den populära ledaren Gert Uusman, som håller i seniorspinning på Friskis&Svettis i Majorna kl 10.00 på torsdagar! Jag tog med min far, och det blev en mycket trevlig och inspirerande timme! Det är lätt att förstå att Gert är populär och han har en trogen skara varje torsdag!

Spinning är för övrigt något av det populäraste som finns på Friskis! Är ledarna som Gert är det inte svårt att förstå varför! Dessutom är det ju ett perfekt sätt att få olika personer och kapaciteten att träna gemensamt för att skapa extra energi! Var och en kan ju dra på hur mycket han eller hon vill, man blir aldrig ifråncyklad och ledaren ser dig hela tiden!

Thorbjörn och pappa! Man blir taggad bara av att vara i samma rum som Thorbjörn (ni som känner han vet precis vad jag menar :-). Apropå tidigare debatt om mer svett, snor och underställ. Min pappa förkroppsligar nog detta rätt bra. När vi båda började cykla -95, var vi på Mallorca. Minns att han var en jävel på att lida länge och väl.  Det var inte ovanligt med 160-170 i puls dagarna i ändå, tills han gick totalt in i väggen! Det klassiska blå Craft-understället är för övrigt ett arv från det glada 90-talet. Vill minnas att jag klippte av ärmarna i solen utanför  stugan på Tre Vikingar på inför mitt första och kanske enda varma och soliga Sollerölopp -95.
Men en inledande kaffe på Marmelad, bastu efter spinningen, och sen vegetarisk buffé på Café Hängmattan, blev detta en riktig vitamininjektion på alla plan! Sånt skulle man försöka klämma in i sin vardag lite oftare. Eller så får man helt enkelt ha det att se fram emot när man blir mer "senior" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar