måndag 12 november 2012

Kick-off och Svettisdagarna!

I fredags var det dags att bege sig till nya Continentallagets kick-off! Den hölls hos en av lagets samarbetspartner, tillika den plats där det officiella Vätternlägret kommer att hållas nästa år, vackra Åhus Strandhotell!

Laget Unaas/Visbeek Cycling pb Bliz 2013. Ledarna fv Espen Unaas, Aike Visbeek, Emil Unaas, Mats Höllgren, Björn Nordgaard, Gabriella Ekström. Cyklisterna följer därefter med Johan Broberg, Philip Lindau, Jo Ringhem, Jonas Orset, Alexander Gingsjö, Michael Olsson, Sebastian Johansen, Christian Bertilsson, Robert Pölder, Linus Dahlberg och Fredrik Ludvigsson.
På väg ner till Åhus åkte jag med norrmännen, och det var ett riktigt trevligt gäng ledare och cyklister! Eldsjälarna bröderna Unaas och cyklisterna Jo Kogstad Ringhem och Jonas Orset, och på plats nere i Åhus Sebastian Ferner Johansen och hans pappa! Dessutom är det jättekul att ha med de nya svenska åkarna Linus Dahlberg, Alexander Gingsjö och Fredrik Ludvigsson på tåget!

För egen del krockade helgen med Svettisdagarna, så redan lördagmorgon packade jag ihop mig och for upp till Kistamässan (som en parantes hade jag förmånen att få gratulera Lisa Norden irl på tåget)! och jäklar vilket häftigt och gigantiskt tränings- och inspirationskonvent det var! Cirka 2000 pers tränade, svettades, skrattade, diskuterade, kämpade, dansade och festade!
 
Dagens andra triatlonkändis hade jag förmånen att träffa och prata med bara några timmar efter den första, då Pasi Salonen, som också var föredragshållare på konventet satte sig i publiken. Pasi är en föregångarna inom min genre vad gäller träningskonsultation, inspiratör/föredragshållning, så det var synd att jag inte hade möjlighet att gå på hans hyllade "Trött, fet och 40".
Snart dags för mitt föredrag. Jag brukar inte bli så nervös när jag håller föredrag längre men Friskis är "stort" så visst var det lite extra pirrigt när bilden togs 1 min innan take-off! Vill man se bilden från andra hållet rekommenderas Pasis blogg! Det var jättekul att prata och spela lite "teater" inför en knökfull entusiastisk publik! Tack för det!
Friskis är stort! Bara i Storgöteborg finns det cirka 35000 medlemmar, en helt otrolig siffra. Dom förenar både den klassiska gympan med moderna träningsformer. Spinning, som är en stor anledning till att jag pratar på olika anläggningar, är för övrigt mycket populärt på Friskis!

Extra stort tack till Thorbjörn Olsen, Friskis Göteborg, som lotsade mig rätt på dagen men framförallt på kvällen:-) Trots 2000 pers var de jag kände lätträknade i vimlet, men det är roligt att komma in mer och mer i friskvårdsanläggningarnas värld!

5 kommentarer:

  1. Du var toppen - ett jätte bra föredrag. Det snurrade ordentligt i huvudet av all info. Eva F&S Upplands Väsby

    SvaraRadera
  2. Tack för så fin komplimang! Det var väldigt trevligt att vara med i familjen F&S ett dygn :-)

    SvaraRadera
  3. Emma F&S Järfälla14 november 2012 kl. 12:26

    Tack för en grym föreläsning på Svettisdagarna! Det var väldigt intressant, helt i linje med mina intressen och jag hade gärna velta veta mer!

    SvaraRadera
  4. Christer Modin, F & S - Örebro20 november 2012 kl. 08:54

    Stort tack för en bra föreläsning på Svettisdagarna! :)
    Som ganska ny men redan frälst cyklist hade jag gärna hört ännu mer runt Fatmax, det var riktigt intressant. Man är så inkörd på detta med att hålla koll på pulsen under distansträning så det där med effekt/belastning var ju superintressant att höra om.

    SvaraRadera
  5. Stort tack för alla komplimanger :-) och hoppas det blir chans för fler träffar då!!

    SvaraRadera