söndag 9 september 2012

Rätt svar: Lance Armstrong!


Rätt svar var alltså Lance Armstrong. Laget där han började sin proffskarriär som ung cyklist var Subaru Montgomery!

Kläderna av denna Young Gun fick jag 1996 då jag var på kombinerat träningsläger och hälsade på min syster i San Diego i tre månader. Jag lärde känna en vid namn Mark Cincotta (som var kompis med George Hincapie) och som hade jobbat i lite olika proffslag. Visserligen var Lance redan rätt stor och känd våren -96 då jag fick kläderna, men jag tänkte inte så mycket det just då, för att vara helt ärlig. Kläderna fick emellertid förnyat intresse efter Vueltan och VM i Valkenburg -98 (Definitivt ett av de absolut bästa VM-loppen de sista 20 åren!!), och när det sen började rulla på med alla segrarna (eller icke-segrarna) i Touren från -99 (fast att jag aldrig varit något Lance-fan)

Rätt svar fick jag mycket snabbare än jag trodde, av en viss inte helt okänd Christer Hedberg! Stort grattis!

Maila mig om din vinst :-)

Apropå Mark Cincotta, som var så sjysst att ge bort kläderna till en svensk nybörjare på cykel bara sådär..jag googlade lite på BMC en dag, och såg att han så sent som förra året fanns med i deras stödapparat som kiroprakter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar