måndag 28 maj 2012

Tour of Jämtland, WorkOutÅre och massa träning!

Storulvån efter 6 mil. Spurttröjan Swelander visade sig även vara bra uppför och knep bergpriset före U23 tröjan Reck! Roger kom in som fyra efter mannen bakom kameran, Teodor Malmborg från CK Vinet/Åre Bergscyklister!
Vecka 21 blev maffig träningsmässigt för att vara mig! Vädret har ju haft viss inverkan, liksom faktumet att jag kunde träna medan jag jobbade uppe i Jämtland!
Jämtland ja, det visade sig verkligen från sin finaste sida dessa dagar! Underbart väder, vackra snötäckta fjäll i kombination med sol och värme! Till detta trevligt sällskap på Tour of Jämtland Campet och WorkOutÅre!

Thomas Berglöf, head of WoÅ, och Jim Berg som dubblerade med både WoÅ och en go cykeltur med ToJ gänget på söndagen.
Bildbevis nedan!
På Tour of Jämtland med boende på Tott blev det massa bra träning, då deltagarna visade sig riktigt starka! Man tackar! Mest imponerande var kanske en av organisatörerna av lägret, Joar Båtelsson från Spinto, som var med på ett cykelpass för första gången..och hängde med på 12 mila rundan till Storulvån utan att krokna! Förutom egna föredrag hade jag nöjet att lyssna på Jenny Jonasson som var väldigt pedagogisk och kunnig inom rörelselära och träningsoptimering.

Nya trevliga bekantskaper i form av Ann-Sofie Forsmark tv och Magnus Hagström!
På söndagen körde dessa båda en uppskattad topptur till Åreskutan!
På WorkOutÅre var det minst sagt full gas. Färg, form och estetik i härlig symbios! Imponerande bygge av Thomas och Marianne Berglöf mfl. Det var kul att vara med på ett hörn på detta statusfyllda friskvårdscamp! Dessutom fick jag möjligheten att träffa och prata lite med gamla och bekanta som Jim Berg, Johanna Andersson, Jessica Clarén, Matthew Griffiths, Ann-Sofie Forsmark, Magnus Hagström samt Sofie Lantto och Anna-Lena Pettersson på Fitness Magazine mfl.

Jag hann inte fota när vi såg 4 älgar, men vi var snabba när det väl dök upp ett gäng renar på vägen till Ottsjö! Jim in action!
Det blev verkligen ett kärt återseende i Åre, och jag verkar ha tur med vädret. Första gången jag var där, var för två år sedan i samband med etapploppet Tour of Jämtland för elitcyklister. Då hade vi väldigt fint väder, och nu var det ännu bättre! Att cykla uppför backarna (i sitt eget tempo denna gången) var också ren njutning! Tack till f.d. skidskytten Mattias Nilsson, för lån av den snabba cykeln!

måndag G1 1.30 inkl 2x20 min G2-AT
tisdag fm lätt löpning 45 min därefter G1 2.00 inkl 60 min G2
onsdag G1-2 2.00
torsdag lätt löpning 30 min
fre G1 1.45 inkl 40 min styrkeintervaller till Copper Hill och Ullådalen i Åre
lör G1 4.00 inkl lagtempo och backintervaller till Storulvån
sön G1 till AT 2.00 till Ottsjö

Teodor blev bara starkare och starkare ju fler dagar vi cyklade!

Helt fantastiskt landskap! På väg till Frösön och flyget, med trötta ben, viss sömnbrist men väldigt nöjd med vad helgen i Åre gav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar