söndag 6 maj 2012

Recks träningsstatus!

Formcheck: utan alla j-la bilar, stopp och svängar hade jag nog kunnat klämma till med
325 Watt i 40 min! Vikt: 72 kg.
De senaste veckorna, efter hemkomsten från Mallis närmare bestämt, har det ju varit noll bloggat om min träning. Anledningen till det är att det inte varit någon vidare träning att blogga eller loggföra, och det som väl bedrivits har varit svårt att ge något specifikt namn. Jag har istället haft förmånen att cykla i jobbet och samtidigt lära ut cykling till mindre vana cyklister, och den egna träningen har varit väldigt oviktig i sammanhanget.
Borg 14, och i ärlighetens namn en del 15 på slutet, då jag i ren irritation att Watten inte gick upp till 300 Watt,
ökade intensiteten...men inte tusan blev det 300 Watt för det!
Sista veckan har jag däremot fått ihop lite träningen igen, och även kollat av min form. Förra söndagen blev det ett kort pass på "dyngen", dvs styrkeintervaller, i cirka 30 min. I måndags körde jag ett litet tempotest (bilden högst upp) och dagen efter blev det ett kortare sweet spot/G2/snabbdistanspass, se ovan.
Brengdahl, Björn och underteknad efter ett gött och hyfsat hårt distanspass!
Sista dagarna har allergin slagit till, så gårdagens naturliga intervaller med varierande kadens (dynamisk G2) på 40 min kändes "hängiga". Idag kändes det dock bättre, och det första rejäla långpasset sedan Mallorca blev en trevlig tillställning runt Lygnern, Rävlanda och hem via Hindås. 4 timmar med avslutning med en kaffe på da Matteo, innan det bar av hem för att se Herning-Herning i Girot, var mumma för kropp och själ!
Erik Saeden njuter en kopp bryggkaffe iklädd rosa dagen till ära!
Jag och Gustav skulle egentligen varit just i Herning hela helgen (det står ju t.o.m. i Kadens) men ödet ville annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar