fredag 23 november 2012

Tränarutbildningen!



Imorgon är det dags för den andra utav två stycken steg-1 tränarutbildningar i Svenska Cykelförbundets regi. Denna gången är det smått otroliga 75 personer som ska utbildas, diskutera och nätverka under två dagar i Örebro.

Målet för mig var att få ihop 50 pers på två tillfällen, och nu verkar det blir cirka 100!

Hela utbildningskommitten kommer dessutom att vara plats, så tillsammans med Thomas Eriksson och Tompa, ska vi göra vad vi kan för att kursen ska bli bra och flyta smidigt trots det stora antalet!

Till vår allas hjälp har vi också nöjet att ha med oss Sportchef Madeleine Lindberg, FK lvg Glenn Magnusson, FK BMX Sebastian Matamoros (extra skoj att vi nu fått med oss BMX:ledare till kursen) och Skara Cykelgymnasiets lärare Lars Lawa Wahlqvist, under delar av kursen.

Apropå mitt förra inlägg om en vanlig dag på jobbet i oktober och november. Om det är någon som undrar om jag hinner träna när jag jobbar och reser mycket, så är svaret nej! Däremot blir jag imponerad av alla dom som trots mycket jobb orkar stålsätta sig och genomföra träning. Själv har jag liksom kommit ifrån det där drivet (på gott och ont) och fixar knappt att ta med joggingskorna och ta en kort sväng när tillfälle ges. Men i december...

1 kommentar:

  1. Låter som att det kommer att bli en kul helg! På tal om träning tar jag med mig löpskorna, bara att hänga på om du är morgonpigg på söndag :)

    SvaraRadera