torsdag 19 januari 2012

Träning v.2

blev så här:

mån 30 min G2 före frukost på TC, 240-250 Watt
tis 20 min AT+ före frukost på TC, 300 Watt (blev riktigt hårt på slutet, inte meningen men det blir så ibland)
ons resa till Gran Canaria med Team Cykelcity
tor G1-2 3.50 väcka kroppen pass efter resan. Lite trött och orkeslös.
fre G1-2 4.30 inkl ca 25 min StU/AT på 290 Watt, pigg!
lör G1-2 5.45, snitt 206 Watt, ännu piggare (men trött på slutet)
sön 90 min återhämtningspass

Anledningen att det står G1-2 på alla mina pass på Gran Canaria beror på den kuperade terrängen som i mitt fall uteslutande innebär G2 intensitet (snabbdistans) för att hänga med killarna i laget! 200 i snittwatt över de knappa 6 timmarna har flera partier med effekt på 250-300 Watt, liksom det finns långa stunder med utförskörningar och en och annan stad som ska "bromsas igenom". Det är med andra ord stor skillnad på ett 200 snittwatts-distanspass platt söder om Göteborg och Gran Canaria :-)

Söndagens fikarunda till Puerto Mogan!

1 kommentar:

  1. Om tre veckor blir jag med wattmätare... och akademiker som jag är pluggar jag för fullt om mitt nya träningsredskap. Hur ser din normaliserade effekt ut på GC i jämförelse med det "platta" Göteborg. Här borde skillnaden i terräng (och varierande intensitet) märkas...

    SvaraRadera