onsdag 29 maj 2013

Vätternträning med Sävedalens CK!

Posering i nya kläderna innan passet!
Sävedalens CK, med familjen Magnusson i spetsen, brukar ha Vätternrundan som en av sina höjdpunkter under året. Flera grupper, gemensamt träningsupplägg och resa dit och hem osv.

Till detta året har jag haft nöjet att både hålla föredrag och som igår vara med och träna med alla gängen, från sub8 till sub10. Det blev nog en mycket lyckad afton för alla inblandade skulle jag tro! Ovan poserar dom i sina nya kläder, vädret gick från solsken till stormbyar och ösregn och tillbaka till solsken, och det blev lagtempoträning på vägarna mellan Landvetter via Hindås till Rävlanda och tillbaka. Formen var god, teknik satt som den skulle och det blev hårdare och hårdare körning allteftersom.

För att spetsa till det lite extra hade jag bjudit in västkustens tempohäst Jimmy Rönn. Jag får nog säga att det blev ett lyckat drag då folk tyckte det var helt grymt och "otroligt" att en person kan agera motorcykel så länge själv medan en annan har fullt sjå att hänga med. Jag skulle tro att Jimmy är lika bra som förra året (även om han inte tävlar i år) och kommer att vara en viktig kugge i rekordförsöket som jag nämnde igår.

Summa sumarum, det blev en väldigt lyckad afton, och det slog mig åter hur kul det är att köra slut på varandra tillsammans. Efter passet var det bara en massa inspirerande glada miner :-) Stort tack till Magnussons som hela arrangemanget!

Trötta, nöjda, inspirerade, mjölksyrastinna och belåtna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar