tisdag 13 mars 2012

Bianchi!



Till 2012 kommer jag att börja jobba med några stora aktörer inom cykel, Monark/Bianchi och Shimano. Ett naturligt steg med tanke på min klinik där jag genomför tester på Monarks cyklar, och för att både Bianchi och Shimano är samarbetspartners med Vätternrundan, som även jag jobbar med!

Först ut att presenteras blir Bianchi! En och annan kändis har cyklat på världens äldsta cykelmärke, om man säger så! Coppi, Gimondi, Argentin, Bugno, Pantani, Cipollini...Blir kul att vara med i detta traditionsfyllda och klassiska italienska märke som även är ett riktigt "svenskmärke"! Det inte bara ägs av ett svensk bolag, utan när jag växte upp var det också DET cykelmärket framför andra som man kände till och ville ha. Genom framförallt Tommy Prim men även Alf Segersäll, var det Bianchi som gällde i mina kompiskretsar. En tradition som sedan förts vidare med cyklister som Magnus Bäckstedt, Marcus Ljungkvist och nu Gustav Larsson i Vacansoleil. För ett tiotal år sedan körde förresten nästan alla av de nuvarande svenska proffsen i det svenska Team Bianchi laget. Tomas Lövkist, Gustav Larsson, Jonas Ljungblad och Fredrik Kessiakoff var alla med i detta framgångsrika lag!

Jag kommer att cykla på deras flaggskepp som ovan, Oltre i vit-silver-svart! Lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar