söndag 4 mars 2012

Berg och dalbana v.9


Det har varit en minst sagt tuff vecka. Dottern fick efter en inledande vinterkräksjuka en ovanlig komplikation i form av Kawasakis sjukdom. Jag och min fru har varit på Östra Sjukhuset om vartannat dygnet runt, vilket fått konsekvenser för övriga livet såklart. Nu ska allt vara så bra det kan, även om det är några veckors bevakning innan man kan vara säker.

Förutom att det varit svårt att jobba, har det även varit svårt att glädjas åt allt det som hänt på jobbfronten den sista tiden. Jag har ju haft lyxen att dels vara med i Kadens, som representant för personliga cykelcoacher. Jag har inlett nya samarbeten (Monark/Bianchi och Shimano) och tillsammans med Cykla.se skapat gratisprogram för Vättern som man kan prenumerera på. Jag har t.o.m. fått vara med på en annons på facebook :-) Sub8 och sub10 börjar nu på tisdag i nästa vecka, och sub12 och sub15 börjar om 3 veckor! Stort tack till Niklas på Cykla.se som hjälpt till att få ihop de här programen trots omständigheterna!

För att spä på oturen har min hemsidesupport haft det riktigt struligt och därför har sidan legat nere hela veckan...riktigt taskig tajming, minst sagt!

Gustav Larsson vann förresten första etappen av Paris-Nice idag...på en Bianchi! Det är en stor skalp det! Säkert en riktigt härlig seger för honom själv och för Vacansoleil, då han ju lämnade Saxo-Bank förra året då han inte tyckte han fick det tävlingsprogram han förtjänade. Det har verkligen varit en stor svenskdag vad gäller tempo! Wetterhall 3:a och Ludvigsson 12:a i Tour of Murcia!

Jag hade hoppats på min nya kompis Jerry Ahrlin i Fädernas spår, men det var imponerande gjort av Jörgen Brink! Det ska förresten bli spännde att se vem som blir snabbaste cyklist i Vasaloppet i år?

Träningen finns det inget att säga om. Jag säger som Tom Pietliä skrev till mig på facebook, när barnen är riktigt sjuka blir det DNS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar